Komunikacja, która działa

(o sposobach efektywnego komunikowania)

We wtorek 13 XI 2018 r. zapraszamy na szkolenia współorganizowane przez Kolegium MSI i Pana Prorektora ds. Nauczania, Profesora Ryszarda Cacha. Szkolenia pt. „Komunikacja, która działa” w formie warsztatów poprowadzi Pani dr Aleksandra Knapik (Komisja Nauk Filologicznych Oddziału PAN we Wrocławiu).
Sala nr 207 w Instytucie Filologii Angielskiej, ul. Kuźnicza 22, godz. 15.00 – 19.00

KOMUNIKACJA, KTÓRA DZIAŁA
(o sposobach efektywnego komunikowania)
prowadząca: dr Aleksandra R. Knapik
miejsce warsztatów: IFA UWr, ul. Kuźnicza 22, sala nr 207
start: 15:00

Komunikacja interpersonalna jest jednym z istotniejszych codziennych procesów  w życiu człowieka. Komunikujemy się na różnych poziomach,  werbalnych i niewerbalnych Komunikacja znacząco wpływa na niemal większość obszarów codziennego życia – relacje międzyludzkiemotywację i satysfakcję w życiu publicznym i prywatnym. Umiejętność komunikacji interpersonalnej zapewnia skuteczność życiowych dążeń i ambicji, dlatego zdecydowanie warto zainwestować w rozwój sposobów komunikowania się, i usprawnić porozumiewanie się z drugim człowiekiem.
Uczestnicy warsztatów dzięki zaawansowanemu testowi poznają swój typ osobowości, przećwiczą techniki doboru słów, zrozumieją jak dopasować mowę ciała do przekazywanych treści, a także otrzymają wiele cennych informacji, aby komunikacja interpersonalna stała się podstawą przyszłych sukcesów.

Wybrane elementy teorii zjawiska komunikacji

  • Podstawowe modele komunikacji interpersonalnej.
  • Komunikacja niewerbalna – znaczenie mowy ciała a badania A.Meharbiana (2009).
  • Komunikacja werbalna – znaczenie głosu i siły pozytywnych sformułowań.

Typy osobowości w komunikacji

  • Czynniki wpływające na komunikację.
  • Skuteczna komunikacja.
  • Analiza transakcyjna a strategia kreatywnego myślenia.
  • Typy osobowości.
  • Style komunikacji z określonymi typami osobowości.

Wybrane aspekty komunikacji

  • Technika kalibracji.
  • Technika klaryfikacji.
  • Technika wprost.
  • Technika FUO.
  • Zasady komunikacji asertywnej.

Komunikacja z trudnymi rozmówcami

  • Zasady radzenia sobie z emocjami rozmówcy. Case study.

Projekt "Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

NEWSLETTER