
Komunikacja, która działa
(o sposobach efektywnego komunikowania)
We wtorek 13 XI 2018 r. zapraszamy na szkolenia współorganizowane przez Kolegium MSI i Pana Prorektora ds. Nauczania, Profesora Ryszarda Cacha. Szkolenia pt. „Komunikacja, która działa” w formie warsztatów poprowadzi Pani dr Aleksandra Knapik (Komisja Nauk Filologicznych Oddziału PAN we Wrocławiu).
Sala nr 207 w Instytucie Filologii Angielskiej, ul. Kuźnicza 22, godz. 15.00 – 19.00
KOMUNIKACJA, KTÓRA DZIAŁA
(o sposobach efektywnego komunikowania)
prowadząca: dr Aleksandra R. Knapik
miejsce warsztatów: IFA UWr, ul. Kuźnicza 22, sala nr 207
start: 15:00
Komunikacja interpersonalna jest jednym z istotniejszych codziennych procesów w życiu człowieka. Komunikujemy się na różnych poziomach, werbalnych i niewerbalnych Komunikacja znacząco wpływa na niemal większość obszarów codziennego życia – relacje międzyludzkie, motywację i satysfakcję w życiu publicznym i prywatnym. Umiejętność komunikacji interpersonalnej zapewnia skuteczność życiowych dążeń i ambicji, dlatego zdecydowanie warto zainwestować w rozwój sposobów komunikowania się, i usprawnić porozumiewanie się z drugim człowiekiem.
Uczestnicy warsztatów dzięki zaawansowanemu testowi poznają swój typ osobowości, przećwiczą techniki doboru słów, zrozumieją jak dopasować mowę ciała do przekazywanych treści, a także otrzymają wiele cennych informacji, aby komunikacja interpersonalna stała się podstawą przyszłych sukcesów.
Wybrane elementy teorii zjawiska komunikacji
- Podstawowe modele komunikacji interpersonalnej.
- Komunikacja niewerbalna – znaczenie mowy ciała a badania A.Meharbiana (2009).
- Komunikacja werbalna – znaczenie głosu i siły pozytywnych sformułowań.
Typy osobowości w komunikacji
- Czynniki wpływające na komunikację.
- Skuteczna komunikacja.
- Analiza transakcyjna a strategia kreatywnego myślenia.
- Typy osobowości.
- Style komunikacji z określonymi typami osobowości.
Wybrane aspekty komunikacji
- Technika kalibracji.
- Technika klaryfikacji.
- Technika wprost.
- Technika FUO.
- Zasady komunikacji asertywnej.
Komunikacja z trudnymi rozmówcami
- Zasady radzenia sobie z emocjami rozmówcy. Case study.